17. ledna 2016 v 19:14 | Kessi |  Recenze
Žánr: fantasy, dystopie
Formát: brožovaná
Díl: Třetí
Nakladatelství: Fragment
Cena: 254 kč
Počet stran: 344
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.

Názor na obálku:
Obálka je už taková klasika jako předchozí díly této trilogie. Nepřekvapí Vás, ale přesto je pro knihu jako stvořená, protože vše začalo na základě reprodrozda.

Má anotace:
Hunger games je taková klasika, kterou podle mě každý zná a kdo ne, ten by měl poznat. Je to dokonale propracovaný příběh jako předešlé dva díly. Já viděla prvně filmy a až pak jsem četla knihy, možná kvůli tomu mě jejich čtení trvalo déle, přece jenom když víte předem jak to dopadne tak Vás kniha nedokáže tak připoutat, aby jste ji přečetli jedním dechem. Přesto ale nelituji toho že jsem knihy četla a všechny díly se mi opravdu líbily.

Nedokážu posoudit jaký díl je nejlepší... Mě se prostě líbily všechny i když nejvíce asi první a třetí. V každém díle prožívají hlavní postavy něco jiného a to Váš pohled z jisté míry také ovlivňuje. To když čtete jejich myšlenkové pochody a Víte o nich skoro vše. Někdy strádají, jindy mají štěstí a poté ho zase ztratí. Příběh je to celkově velice smutný. Vlastně celá trilogie je založena na pochmurném světě, který Vám nepřinese nic lepšího než práci a smrt v aréně, pokud nepocházíte z Kapitolu.

Konec mě docela překvapil, celkově se stalo tolik věcí, které jsem nečekala a nikdy bych nechtěla aby se staly. Objevilo se tolik smrtí mnoha oblíbených postav, že jste nevěděli, za co všichni vlastně bojují. Začalo to záchranou Prim a skončilo smrtí tisíce obyvatel.

I přesto jsem ale spokojená. Sice Katniss neskončila s tím mužem, kterému bych to přála ale na druhou stranu to chápu. Já sama bych si na jejím místě nedokázala vybrat. Hurikána znala celý život, lovili spolu, byli to nejlepší přátelé, ale Peeta s ní prožil celé dvě hry v aréně a musel se na veřejnosti představovat jako její přítel což jejich vztah také změnilo.

Kdybych to ale měla celkově zhodnotit tak to podle mě dopadlo dobře i přes několik pohrom. Líbilo se mi co udělala Katniss když měla zastřelit prezidenta Snowa, to bylo opravdu statečné a nanejvýš spravedlivé. S knihou jsem spokojená a Všem ji doporučuji.

Tato série je geniální. To jak knihy autorka napsala je úžasné, příběh je propracovaný a čtenáře ihned upoutá. Všem knihu doporučuji a taktéž i filmové zpracování, které je úžasné. Knize dávám 9/10 bodů.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa