KAREL IV. - CÍSAŘ A CÍSAŘOVNA/ Recenze

18. ledna 2016 v 19:01 | Kessi |  Recenze
Počet stran: 368
Vazba: vázaná
Žánr: Beletrie pro dospělé
Cena: 269 kč
Karel IV., český král a římský císař, i po více než šesti stoletích stále inspiruje badatele, spisovatele a všechny, kdo se zajímají o historii českého státu. Byl to jistě silný a významný panovník. Ale jaký byl člověk? Jak zvládal roli manžela a otce? V čem chyboval? Co mu přinášelo radost? Odpovědi na tyto otázky i mnoho dalších nalezneme v Tajném deníku.
Ve druhém svazku se přenesme se spolu s Karlem do roku 1363. To byl rok bohatý na události, ale ani roky další neslibují příliš mnoho klidu. Sňatkem s Alžbětou vzal Karel vítr z plachet pouze jednomu ze svých protivníků, ještě jich zůstává dost. Královští manželé se pokoušejí nalézt společnou řeč. Alžběta se snaží zapojit do politického dění a přispět svému muži, což neznamená, že schvaluje vždy jeho jednání. Její naděje se upnou ke korunovaci, která ji podle jejího názoru učiní nadřazenou králi Václavovi, jejímu nevlastnímu synovi.
Karel se mezitím chystá definitivně zúčtovat se svým zetěm a současně nepřítelem, vévodou Rudolfem Habsburským, avšak věc dopadne trochu jinak, než předpokládá. Kromě přípravy na císařskou korunovaci a slavnou římskou jízdu musí Karel řešit křížovou výpravu a nebezpečí z toho plynoucí, pátrá po odkazu své matky a vrahovi svého otce. Bitva u Crécy totiž probíhala trochu jinak, než si Karel dlouhá léta myslel.
Citelně ho zasáhne ztráta nejvěrnějšího přítele a důvěrníka Arnošta z Pardubic. Kdo jej nahradí? Bude to císařovna Alžběta, jež se po jeho boku mění z tvrdohlavé dívky v silnou osobnost?

Názor na obálku:
Obálka je historická a k námětu přesně sedí. Na první pohled Vám řekne co máte od knihy očekávat. Na živo je mnohem hezčí a je příjemná na dotek, jakoby byla obálka z vlákna.

Již druhý díl této série o Karlu, byl stejně čtivý a zajímavý jako předchozí díl. Tento díl je pokračování tajného deníku, který Karel napsal a našel se. Dozvíte se o jeho vztahu s jeho manželkami, hlavně s Alžbětou a o chybách i pokrocích co se v jejich vztahu děly.

Kniha je příjemně psaná a čte se velice dobře. Je to velice naučná kniha v historickém ohledu a nechá Vás nahlédnout do soukromí Karla IV. Můžete se tak dozvědět nejen jak pokračovala jeho vláda ale i jaký byl člověk. Dělal v životě mnoho chyb jako každý jiný, ale přesto měl ještě více úspěchů.

Co se týká děje tak máte všechno podstatné v hlavní anotaci, tudíž nechci nic moc prozrazovat, protože by si měl knihu každý sám přečíst a byla by škoda kdybych Vám tu prozradila vše co se stane. Jakékoliv dotazy piště do komentářů ráda Vám je zodpovím. Po této knize následuje ještě třetí díl, na který budu psát recenzi a ten se týká Karla IV. a jeho synů.
Tak se dozvíte, že není moudré dávat svým dětem vše jelikož z nich může vyrůst to, co z Karlova syna...

Knihu jsem četla já i moje mamka. Jelikož je to historická kniha tak se špatně popisuje, ono takové knihy si prostě musíte sami přečíst. Mě se kniha líbila ale přece jenom mám raději příběhy než českou historii. Mojí mamce se ale kniha líbila hodně a proto neváhejte, pokud máte v rodině člena, kterého tato tématika zajímá. Může to být skvělý dárek! Já dávám knize hodnocení 8/10 a mamka 10/10. Posuďte sami dle Vašeho stylu :) Knihu doporučuji Všem milovníkům historie!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri!

1 člověk ohodnotil tento článek.