10. března 2016 v 17:16 | Kessi |  Recenze
Nakladatelství: XYZ
Rok vydání: 2013
Doporučeno od: 16ti let
Počet stran: 608
Cena: 359 kč
Strhující erotický román o temných touhách v každém z nás…
Když se dvaadvacetiletá studentka literatury Anastasia vydává na pohovor s mladým podnikatelem Christianem Greyem, netuší, že potká muže, který jí změní život i hodnoty. Christian je pohledný, chytrý a… tajemný. Naivní a nevinná Anastasia si začíná uvědomovat, že přes jeho skrývaná tajemství jím začíná být úplně posedlá. Ale ani Christian není vůči její kráse, šarmu a charakteru imunní a připouští, že on po ní také touží - ovšem za vlastních, specifických podmínek…

Názor na obálku: Smyslný vzhled, jednoduché barvy a ta kravata :3 ... Kdo četl, ví co myslím. Obálka je skvělá.

Názor na knihu:
Jelikož každý druhý člověk viděl film, tak Vám nemusím snad říkat o čem tak asi kniha bude. Jelikož film byl propadák, tak Vás hodlám vyvést z omylu ohledně předsudků o této knize. Kniha byla totiž naprosto skvělá. U mě se poslední dobou stává, že některou knihu co má třeba jen 200 stran čtu měsíc. Tato knihá má však přes 600 stran a četla jsem ji jen od soboty do pátku a to ne každý den. Ovšem když jsem začala číst, šlo jen těžko přestat. Už během dvou dnů jsem měla přečteno okolo 400 stran a od zbytku mě držely jen školní a jiné povinnosti.

Nemohu říct že by se mi film vyloženě nelíbil ale s knihou se to nedá absolutně přirovnat. Už když jsem začala číst, tak jsem ocenila, že film je udělaný hodně podobně podle knihy a začal se lišit až později. Upřímně mohu říct že film zkazili tím jak málo erotických scén tam dali a ještě je špatně prostříhali. To však v knize nepotkáte. Zajímavějších scén je v ní opravdu mnoho a jsou velice dobře popsané. Kniha je tajemná, svůdná ale také velice vtipná a nikdy mě nenudila!

Pokud jde o autorku, po přečtení jsem se musela ještě jednou přesvědčit o tom, že je to vážně žena, protože se v knize objevovaly věci, které bych si přiřadila spíš k mužskému přemýšlení. Pokud bych měla popsat erotické scény, tak nemám skoro co vytknout ale upřímně? Pochybují, že by se našla žena, které by nevadilo vše co musela naše hlavní hrdinka podniknout. Jako příklad bych uvedla třeba to, že když se odehrávalo její poprvé, nevadilo jí ocucat palec od ní samotné a od její krve. Ano, přiznávám, toto mi nechutné příjde a není to jediná věc co mi přišla divná. Jednoduše každému z nás je asi jasné že většina ze scén z knihy by v reálném životě prostě nešla a aby žena vyvrcholila třeba i 10x za víkend a někdy i 3x za jeden den během malé chvíli je nesmysl. Ovšem... nezažily jsme asi přesně to, co Ana, ale pokud máte jisté zkušenosti, tak nejspíš víte co je dosažitelné a co ne. Nicméně kniha Vás dokáže v mnoha směrech i inspirovat, ale jen odvážné typy lidí co se nebojí experimentovat a zkoušet nové věci. Tím Vás ovšem do ničeho nenavádím.

Kniha mě zkrátka v mnohém šokovala ale více mě potěšila. Častokrát jsem se u ní musela usmívat a někdy dokonce i smát. Podle mě je velice dobře a čtivě napsaná a i přes obhroublá slova, co se v knize vyskytují se mi líbila.

Děj byl přesně takový jako jsem si ho představovala, obsahoval vše, co by taková kniha měla obsahovat. Jelikož jsem prvně viděla film, věděla jsem jak kniha zkončí. Trochu jsem se na to těšila, ale přesto se neubráníte na konci soucitu s Anou, když prožívá nejhorší chvíle. Konec byl smutný ale naprosto úžasně otevírá brány novému dílu a Vás přímo vybídne k jeho přečtení. Já osobně vůbec neváhám a knihu si hned pořídím!

Kniha byla úžasná a naprosto nechápu, proč má tak malé hodnocení... Mě osobně se velice líbila, ale možná tomu přispívá i to jakou mám osobnost a zájmy. Přesto knihu doporučuji Všem, co se nebojí odvážnějších situací a rádi si přečtou něco dobře okořeněného! Hodnocení dávám 9,5/10 bodů.

Za recenzní výtisk knihy velice děkuji knihkupectví Albatros Media!

1 člověk ohodnotil tento článek.