24. listopadu 2016 v 16:35 | Kessi |  Recenze
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Vázaná s pap. potahem s lam. přebalem
Počet stran: 288
Žánr: román
Autor: Kiera Cassová
Cena: 169 kč
Pro dívky je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu to znamená otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku.

Názor na obálku: Obálka je naprosto úžasná a nádherná! Díky ní mě kniha zaujala hned jak vyšla a od té doby jsem toužila po tom, si ji přečíst. Obálce dávám 10/10 bodů, protože je jedna z nejkrásnějších co znám, tím je ale CooBoo známo, že má nejkrásnější knihy, za což dávám velký palec nahoru!

Knihu jsem začala číst už ten den, co jsem si ji vyzvedla na poště. Od začátku jsem byla nadšená a netrvalo ani týden než jsem knihu dočetla. Od začátku byl příběh poutavý a velice dobře psaný. Amerika mi je opravdu sympatická, stejně jako její přítel Aspen, kterému jsem ze začátku fandila, jelikož podle popisu byl opravdu sympatický a přesně můj typ (abych pravdu řekla).
Co se týká základu knihy, tak mi velice připomíná Hunger Games, už kvůli kastám, jelikož v HG měli zase kraje a zde je místo Hladových her soutěž zvaná Selekce. Je jasné že podstata je jiná ale víc jak 3x jsem si musela říct, že je to opravdu hodně podobné.
Nebudu ale lhát, že princ Maxon mi byl sympatický také. Ani ne tak vzhledově, ale spíš díky povaze a tomu, v jakém světle ho autorka uvedla. Stejně jako já, Amerika ho prvně ráda neměla, ale pak si ji přece jenom svým způsobem získal.
V knize najdeme jistou ironii, což bylo určitě záměrem autorky. Amerika totiž nechce do Selekce, ale nechá se přemluvit svým přátelem, který jí řekne ať alespoň vyplní přihlášku aby nemusel mít výčitky svědomí, že přišla o šanci na lepší život. Problém je totiž v kastách. Aspen je šestý ale Amerika je pátá, což skoro znemožňuje aby si mohla vzít Aspena.
Kniha je taková ta pravá pohádková, jelikož se stane přesně to, co jsme všechny určitě chtěly a Amerika získá to, co původně tak strašně nechtěla.
Svou milou povahou vůči nižším kastám se stala nejen oblíbenou ale i vyjímečnou. Díky několika událostem získala před ostatními dívkami v Selekci výhodu o kterou ani nestála. A co se týče již zmiňované ironie... Amerika se nebojí prince odmítnout ani být k němu upřímná a říct mu co si o něm myslí. Jeden by si řekl, že ji za to princ zavrhne ale opak je pravdou. Touto skutečností se výrazně liší od ostatních dívek, které jsou Maxonem naprosto unešené, a proto si jí Maxon všímá o něco více než ostatních. Což je vlastně opak toho co chtěla.
Nebudu ovšem prozrazovat vše. Ještě před příjezdem do Selekce se Americe událo několik věcí, které výrazně ovlivňují dění v knize a Americe se tím naprosto mění život. Teď už si není tak jistá svým původním předsevzetím nechat se co nejrychleji vyloučit ze hry, ale chce v ní naopak zůstat co nejdéle a možná že i... vyhrát?
Jestli jste knihu ještě nečetli a zajímá vás zbytek tajností a detailů v příběhu, určitě si knihu kupte a přečtěte, protože naprosto stojí za to!

Bez dlouhého uvažování dám knize 10/10 bodů! Kniha je prostě úžasná. Splnila naprosto má očekávání a nemohu se dočkat až si přečtu další díl. Nejspíš ani nebudu dlouho čekat na šanci, kdy bych knihu mohla jen tak získat a všechny si rovnou koupím! Knihu všem doporučuji! Ale nezabaví vás rozhodně na několik týdnů, tento kousek přečtete za pár dní a ani si neuvědomíte že už je konec! Přesně tak vás kniha upoutá k příběhu. To si prostě musíte přečíst a rozhodně toho nebudete litovat!

Děkuji týmu MegaKnihy,

za tuto krásnou knihu,

doufám že jste je navštívili,