21. září 2017 v 19:26 | Kessi |  Recenze
Výsledek obrázku pro boží oko knihaRok vydání: 2017
Vydavatelství: PLUS
Cena: 339 kč
Počet stran: 400
Vazba: Pevná s přebalem lesklá
Žánr: Thriller
Theodore Anders, ředitel americké NSA, má jasno: v zájmu národní bezpečnosti je nutné zaznamenat každý telefonní hovor, e-mail a vše, co souvisí s činností na internetu. Evelyn Gallagherová se v agentuře stará o kamerové sítě a aplikaci na rozpoznávání tváří. Jenže pak upozorní na podezřelou souvislost mezi sledováním a řadou zdánlivě náhodných úmrtí. Než se naděje, má sama v patách dvojici vládních zabijáků. Stane se rozbuškou v zuřivé válce mezi těmi, kdo se snaží ututlat nejtemnější státní tajemství, a těmi, kdo je chtějí vyzradit. A její protivník má zásadní výhodu: možnost pohledu Božím okem.

Názor na obálku:
Obálka se mi líbí. Na první pohled zaujme, není nijak přeplácaná, ale ani Vám neprozradí děj knihy. Musíte po ní prostě sáhnout a přečíst si o čem kniha je- i když název toho alespoň pro mě, hodně vypovídá, jelikož dané Boží oko znám z filmu, kde také bylo použito. Obálce bych dala 9/10 bodů.

Kniha je smyšlená- na to předem upozornil autor knihy, aby předešel všem možným problémům. I já mohu říct, že po přečtení knihy člověk o tomto tématu hodně přemýšlí, protože jsme v době vyspělých technologií a nikdo z nás neví, co vše už vláda vynalezla. Každý určitě zná tu situaci, kdy má pocit, že ho něco sleduje. Pokud s tím máte problém, raději si rozmyslete jestli tuto knihu chcete číst, protože Vaše obavy možná ještě zvýší, a to i přes ujištění, že se jedná o fikci.

Národní bezpečnostní agentura NSA v čele s ředitelem Theodorem Andersem se snaží zaznamenávat každý telefoní hovor, e-mail a vše co se děje na internetu. Evelyn Gallagherová je zaměstnanec v NSA a má na starost kamerové sítě společně s programem na rozpoznávání obličejů. Její poklidný život narušený jen starostmi o jejího neslyšícího syna, naruší zjištění, že existuje program s názvem Boží oko. Nikdy se do ničeho podobného nechtěla plést, ale stalo se a nešlo od toho utéct. Program si spojila s několika úmrtími novinářů a dalších lidí a sama se tak stala cílem dvou vládních zabijáků: Delgada a Manuse.

I přesto, že se Evelyn snaží být co nejvíce opatrná, aby ji nenašli, ji pomocí Božího oka rychle najdou. Díky tomu Evelyn zjišťuje, jakou moc vláda má, a že díky jednomu programu a mnoha dalším technikám mohou najít naprosto každého.
V zemi plné politického vydírání a teroristických výhružek probíhá globální válka dvou stran. Jedna chce utajit všechna temná vládní tajemství a druhá je naopak vyzradit.

Co se stane s Evelyn? Dopadnou ji? A dozví se lidstvo o Božím oku a o vládních taktikách?

Velké plus pro mě je to, že v knize není velké množství postav. Díky tomu jsem se v ní neztrácela a vždy jsem věděla co se děje. V knize také není moc názvů, kterým by čtenář nerozumněl, proto je kniha srozumitelná pro každého. Je to opravdu něco k zamyšlení, nicméně lámat si hlavu je zbytečné, jelikož pravdu se stejně nikdy nedozvíme. Přečtěte si Boží oko i vy a udělejte si názor! Knihu mohu vřele doporučit!

Děkuji za recenzní výtisk této knihy knihkupectví Knihcentrum!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.